Week 14 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu Week 14 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu

Week 14

Door: Lieke van Houten

Blijf op de hoogte en volg Lieke

18 April 2017 | Australië, Sydney

Vandaag precies 100 dagen weg van huis en over 100 dagen ben ik ook weer thuis! Ik heb nu echt besloten om na mijn tijd in Sydney nog 2 weken naar Perth te gaan dus dan ben ik als het goed is 26 juli weer thuis.

Woensdagochtend zoals altijd met E naar het park geweest. A had weer een dag kamp en H zou eigenlijk naar preschool gaan maar hij was volgens hem 'ziek'. En bleef dus maar huilen dat hij niet wilde gaan en uiteindelijk gaf zijn moeder toe en mocht hij dus thuisblijven. We hebben toen met zijn allen geluncht en daarna ging ik lekker uitrusten. 's Avonds was E heel erg hangerig en huilerig dus was het erg vermoeiend en ik was blij toen ik in bed kon gaan liggen.
Donderdag mocht ik lekker uitslapen en om 9 uur beginnen. We zijn rond een uurtje of 12 naar de Easter Show gegaan en dat is echt een hele happening. Het is een mega grote kermis, maar dan met veel meer dingen. Super lekker eten van allerlei verschillende landen, een mini boerderij, heeeeel veel paarden (wat niet echt fijn was voor mijn allergie), dieren en spelletjes waarmee je dingen kan winnen. Maar het aller grootste was de hal met de zogenaamde 'showbags'. Je kan daar dus allemaal verschillende, ik denk wel zo'n 500 verschillende, showbags kopen. Allemaal voor rond de $20. En dan heb je ze met snoep, of met barbie dingen en meer soorten speelgoed. En jawel allebei de jongens hadden een showbag gekozen van het leger. Dus we zijn weer 4 neppistolen minder, en een 'fijn' pluspunt.... Ze maken super hard geluid als je schiet. Ik ben daarna nog 2 keer met A in de botsauto's geweest en nog met H en A van een mega glijbaan en de kids vonden het geweldig. Op de terugweg stonden we mega erg in de file dus we waren laat voor het eten met opa en oma. Die kwamen bij ons eten en de oma had heeeerlijke groene Thaise curry gemaakt. Het was echt super laat geworden dus de kids waren aan het einde van hun latijn.
Vrijdag waren de kids kapot van de dag ervoor. Dus iedereen was chagrijnig en alleen maar gezeik. We zijn toen met de kids en de moeder naar het park gegaan. Nogsteeds werd er alleen maar gezeikt en ik was er op een gegeven moment zo klaar mee dat ik mega boos was geworden en toen stopten ze gelukkig. Ik had daarna vrij en toen werd ik geappt dat ze niet thuis zouden zijn voor eten dus ik was de hele avond lekker vrij. Heb toen weer gezellig met Iris gefacetimed.
Zaterdag ging de wekker lekker vroeg want ik had met 2 meiden afgesproken om 10 uur in Coogee en vanaf daar gingen we de Coogee to Bondi Coastwalk gedaan. Ik had al een paar foto's op Facebook geplaatst en daarop kon je ook zien hoe mooi het was. We hebben er ongeveer 2 uur over gedaan en ik ben ook lekker verbrand. We zijn daarna gaan lunchen bij een heel populair tentje wat veel te duur was voor het gene wat we kregen. Dus daar gaan we niet meer naar terug want na $30 dollar lunch nogsteeds honger hebben is erg jammer. Daarna zijn we nog lekker patatjes en kipnuggets gaan halen bij het strand. Ik at gewoon met de familie mee en was helemaal kapot en was dus lekker vroeg in slaap gevallen.
Zondag heb ik lekker de hele dag niks gedaan. Op een gegeven moment kwamen H en A voor mijn deur en hadden een mega paasei voor mij. Pasen is hier echt mega groot en de kinderen geloven ook serieus in de paashaas. Ik was blij dat iemand mij dit vertel had want ik wist niet dat er echt mensen in geloofden. 's Avonds heb ik mij dan eindelijk ingeschreven voor opleidingen voor volgend jaar.
Maandag heb ik van 9 tot 1 gewerkt en ben met de kids naar het park gegaan. Was erg gezellig en de jongens waren ook lekker aan het spelen. Daarna heb ik lekker niks gedaan en ben nog even een stukje gaan lopen. 's Avonds gingen de jongens met opa en oma naar 'Ribs and Burgers' dus wij hadden een rustige avond en E was helemaal vrolijk dat ze al de aandacht kreeg. Daarna heb ik nog gezellig met papa en mama gefacetimed dus dat was weer erg leuk om ze te zien.
Dinsdag ben ik met E naar het park gegaan. Vandaag was niet zo'n leuke dag want er was veel gezeur en huilbuien. Ik ben op dit moment ook echt kapot. Ik was 's middags nog een uurtje alleen met A en E en dat was wel gezellig alleen later was er weer veel gezeur en niemand die luisterde. Maar ik lig nu lekker in bed en ga zo lekker slapen.

Dit was het weer voor deze week. Hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en kijk uit naar jullie reactie. Dikke knuffels en kusjes xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 18 April 2017 - 21:09

    Petra:

    Heeey Lieke, wat weer een super leuk verhaal. Drukke week voor je. Ik heb al wat foto's voorbij zien komen van de kermis. Spannend hoor in de botsauto's. Alle tanden heel gebleven? En wat een schitterende foto's op de rotsen. Wel beetje eng!
    Wat geweldig dat je een keuze hebt kunnen maken uit de opleidingen. Ben benieuwd.
    Veel plezier weer deze week. Xxx Petra

  • 19 April 2017 - 18:39

    Herma:

    100 dagen! Nu echt op de helft. Dan ga ik nu aftellen. Ik hoop dat je nog 99 fantastische dagen hebt in Sydney en Perth. Veel leuke dingen doen, heerlijke dingen eten en veel zien! Geniet van de 2e helft van je avontuur en van de kinderen. Je zal ze straks nog missen. XXX

  • 20 April 2017 - 16:06

    Oma Van Dijk:

    Hoi Lieke ,je mailtje is goed aangekomen dus dat gaat goed zo
    Na io mei is mijn e-mailadres:maartje33@ziggo.nl,want ik ben over gestapt naar de ziggo.
    Je had het goed gehoord dat het hier weer kouder is geworden,het vriest in de nachten.
    Ik kijk elke dag in de krant naar de temperaturen in Sydney,dat lijkt mij heel aangenaam.Donderdag
    wordt onze koning 50 jaar dus hebben wij koningsdag en ik hoop de avond er voor vuurwerk.Wat
    bijzonder dat pasen daar zo uitgebreid wordt gevierd ,kennen zij ook hemelvaartsdag en pinksteren?
    Liefje wij houden elkaar op de hoogte en geniet van alles wat te beleeft Knuffel van oma van Dijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

6 maanden als Au Pair in Australië

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2017

Week 23

13 Juni 2017

Week 22

06 Juni 2017

Week 21

30 Mei 2017

Week 20

23 Mei 2017

Week 19
Lieke

Ik ga een reisblog bijhouden over de 6 maanden in Australië! Hopelijk veel leesplezier! xx Lieke

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 20183

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 25 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: