Week 15 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu Week 15 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu

Week 15

Door: Lieke van Houten

Blijf op de hoogte en volg Lieke

25 April 2017 | Australië, Sydney

En er zit weer een weekje op. Ik had eerlijk gezegd niet eens door dat het alweer dinsdag was. Dus nu nog even snel voor het slapen gaan schrijven. Het was weer een prima weekje, ben wel echt blij dat het beter gaat alleen nogsteeds zijn er momenten waarvan ik denk 'wat doe ik in godsnaam hier in plaats van lekker thuis met iedereen'. Maar ik ben niet de enige die dat voelt van de Au Pairs hier dus het is altijd fijn om alle frustraties die de anderen hebben met elkaar te delen.

Woensdag gingen de jongens naar school en kamp. Dit ging niet zo gemakkelijk want H wilde niet naar school en A dacht dat het voetbalkamp was terwijl dat het niet was. Ik en de moeder hadden ook geen idee hoe hij daarop was gekomen. Met een paar I hate you's is het toch gelukt om hem naar het kamp te krijgen. Daarna had mijn hostmom E en mij afgezet bij het park. Daarna E in bad gedaan en geluncht. Toen had mijn hostdad een belangrijke conference call. En ja hij heeft nogsteeds zijn laptop en alles in de woonkamer staan terwijl zijn werkkamer helemaal opgeruimd is. Dus toen met E nog even naar buiten gegaan totdat ze viel.. Toen E sliep had ik eventjes rust. Toen de boys terug kwamen was het prima alleen tijdens etenstijd werden ze vervelend en luisterden voor geen meter. Ook het naar bed gaan was een ramp. H was weggerend en spuugde expres op de grond. Toen pakte ik hem op en ging zijn tandenpoetsen, en jawel spuugde zijn tandpasta vol in mijn gezicht. Toen was ik er klaar mee en ben naar mijn kamer gegaan. Ouders waren super boos op hem geworden.
Donderdag zouden we eigenlijk naar de dierentuin gaan, maar uiteindelijk bleven we thuis met dus vrij weinig te doen. Ik baalde mega erg want had echt zin om naar de dierentuin te gaan zodat de kids gewoon rustig en hun gang konden gaan. Toen E ging slapen ging mijn hostmom even een tukje doen dus ik werkte de middag. Daarna weer eventjes gechilld. Er kwamen een paar oude vrienden van mijn hostdad op bezoek om even een kopje koffie te drinken. En daarna zag ik een kaartje van oma in de brievenbus dus dat was super leuk.
Vrijdag ging A naar kamp en bleef H thuis. Terwijl E en mn hostmom naar de dokter gingen heb ik met H even wat gedronken. Hij een babychino, dat is een mini koffie voor kinderen. En ik wat water. De kids hadden wormpjes dus iedereen mocht aan de medicijnen. Nadat H op de iPad had gezeten en ik zei dat hij er af moest want hij zat er al veel te lang op werd hij mega boos. Schreeuwde nog I hate you en liep weg. Hostmom werd boos op hem en hij moest zich verontschuldigen. Daarna was het weer goed en ben ik met H een ijsje gaan halen. Op de terugweg kreeg ik mega buikpijn en kwam erachter dat ik die medicijnen dus met eten moest innemen en dat had ik niet gedaan. Niet zo slim. Toen kwam het Nederlandse voedsel pakket van papa en mama binnen, super lekkere dingen dus dat was erg lekker. Ik had de hele dag gewerkt en rond half 6 ging de familie op een mini vakantie naar de Blue Mountains dus ik had het weekend het huis voor mezelf. Ik heb toen lekker een pizza besteld.
Zaterdag heb ik heerlijk kunnen uitslapen want er waren geen kinderen die om 8 uur begonnen met schreeuwen. Heer-lijk. Ik heb niet zo veel gedaan. Heb al mijn spullen gewassen. Schoonmakers hebben mijn kamer schoongemaakt dus alles lekker schoon. Daarna heb ik boodschappen gedaan en mijn lievelingseten gemaakt. 's Avonds met Francine en Najim gefacetimed want die had ik al super lang niet gesproken. Dat betekende weer wat traantjes.
Zondag hadden we om 12 uur op Coogee afgesproken met wat meiden. Snorkel spullen gehaald en toen naar het strandje. Ik vind snorkelen een beetje eng dus na 2 minuten in het water ben ik er weer uit gegaan. Toen nog verder gelopen naar het strandje ernaast, wat te eten gehaald en lekker gezeten. Toen naar huis en nog even met Iris gefacetimed.
Maandag begon ik om 8:30. Toen wilde ik met E en H naar het park gaan maar H weigerde dus toen maar alleen met E gegaan. Er was een meisje met hetzelfde petje als E en ze dacht dat ze het had gestolen dus werd boos. Toen gaf ik haar haar eigen en toen vond ze het super grappig. Toen weer naar huis, geluncht en even chillen. Om 3 uur met A naar gitaar gegaan en weer teruggelopen. Daarna met alle drie de kids naar de speeltuin gegaan. En toen het super snel donker werd zijn we weer opgehaald. Lekker gegeten alleen H deed weer eens moeilijk. Toen vroeg mijn hostmom 'What are you going to do for Anzac day tomorrow' en dus vertelde ze me dat ik vrij was dus dat was erg fijn. Daarna nog eventjes met Jo-Anne en Noah Yannick en Xavi gefacetimed.
Dinsdag dus een beetje uitgeslapen. Alleen heb niet zo veel gedaan. Ik had afgesproken alleen ik was in slaap gevallen dus heb ik de parade gemist, beetje jammer. Toen Thai's besteld en mijn lievelingsserie van nu gekeken 'Full House'.

En nu ga ik lekker slapen want morgen beginnen we weer om 7 uur. Want de vakantie is over en de kids gaan weer naar school toe!
Dit was het weer voor deze week. Nu nog 30 dagen tot ik naar Melbourne ga en 92 dagen totdat ik thuis ben xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

6 maanden als Au Pair in Australië

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2017

Week 23

13 Juni 2017

Week 22

06 Juni 2017

Week 21

30 Mei 2017

Week 20

23 Mei 2017

Week 19
Lieke

Ik ga een reisblog bijhouden over de 6 maanden in Australië! Hopelijk veel leesplezier! xx Lieke

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 20168

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 25 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: