Week 13 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu Week 13 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu

Week 13

Door: Lieke van Houten

Blijf op de hoogte en volg Lieke

11 April 2017 | Australië, Sydney

Jawel 3 maanden hier. Dat betekent op de helft van het Au Pair avontuur. Heb een goede week gehad met redelijk goed weer.

Woensdagochtend, net zoals elke ochtend ben ik met E naar het park gegaan. Was erg gezellig want er waren nog meer kindjes. En toch stellen mensen elke keer dezelfde vraag; "Is she yours?" Nee dat ben ik niet... Hahha. Ik had om 1 uur in de stad afgesproken om te lunchen met een meisje dat net in Sydney is gekomen. We hebben een stukje gelopen en zijn daarna in The Rocks ergens gaan lunchen. Daarna de bus gepakt naar Oxford Street en daar winkeltjes gekeken. Ook nog een ijsje gehaald, die nieuwe magnum 'Red Velvet' nou daar was niks Red Velvet aan dus dat was een beetje jammer. Toen ik weer terug kwam ben ik met de moeder en de kids naar Chatswood gegaan want we hadden nieuwe kleding nodig voor de kids. Op de terugweg liepen we langs een dierenwinkel waar ze super lieve puppy's hadden. Tot op een gegeven moment iemand perongeluk het hek open maakte en er 1 ontsnapte. Ik ben er achteraan gegaan en heb het hondje opgepakt en teruggebracht, hij was zoooooo cute !!!!! Toen we terug kwamen was het al best laat dus laat gegeten en de kids proberen zo snel mogelijk op bed te leggen.
Donderdag werd ik om 4 uur 's ochtends wakker met vreselijke oorpijn, niks hielp. Om 7 uur moest ik beginnen met werken en heb toen ibuprofen gekregen van de moeder en dat hielp wel tegen de pijn. Om 10 uur had ik een afspraak gemaakt bij de huisarts. En het bleek dus dat al mn holtes in mijn hoofd dicht zaten dus een infectie. Antibiotica kuur gekregen en mocht in totaal $100 dokken. Heb daarna een rustige avond gehad en hebben bij de winkels baklava gekocht dus da was natuurlijk erg lekker.
Vrijdag wilde H weer eens niet naar school maar uiteindelijk was het toch gelukt. Heb toen lekker de hele ochtend/middag vrij gehad en moest daarna maar 1 uur werken want ze gingen bij de opa en oma eten. Lekker pasta voor mezelf gemaakt en met Iris gefacetimed, ze krijgt al zo'n mooie grote buik en baby schopt al zo lief.
Zaterdagochtend ging mijn wekker om 6 uur want we gingen naar Port Stephens. Om 7:30 moest ik in Chatswood zijn en werd toen opgepikt door het busje. Toen we ongeveer 1,5/2 uur onderweg waren kapte de bus er mee en zijn we gestrand in Tuggerah. En klein dorpje waar vrij weinig te doen was. Gelukkig wel een treinstation en hebben toen een trein gepakt naar het Morisset Park. Dit is waar je op de foto kan met kangaroos. Alleen wat bleek nou, ik ben DOODSBANG voor kangaroos. Heb staan janken daar, echt super stom maar kon er niks aan doen. Snel weer een busje gebeld die ons zou komen halen, langste 5 minuten OOIT. Daarna 2 uur in de trein terug naar Bondi Junction. Vanaf daar lopen naar Bondi Beach en onderweg nog een erg lekkere Acai Bowl gegeten. In Bondi lekker een hamburger gegeten en daarna door naar huis en lekker mijn bed in.
Zondag was ik best wel vroeg wakker. Hele dag vrij weinig uitgevoerd, heerlijk. 's Avonds met papa en mama gefacetimed en het was weer een lekkere huilpartij. Voordat ik wegging heb ik een doos met 14 enveloppen gemaakt. Overal staat op 'Open when...' en dan allemaal gebeurtenissen. Papa had er 1 opengemaakt tijdens het facetimen en dat eindigde in een potje huilen. Wat mis ik jullie jeetje, begin nu ook weer met huilen oeps.
Maandag was de eerste dag van de 2 weken paasvakantie.... Ik had vrij tot 2 uur. Heb mijn was gedaan en opgeruimd en gestofzuigd. Daarna gewoon een beetje relaxen met de kids en van de vakantie genieten.
Dinsdagochtend heb ik gewerkt tot 10 en was samen met E, want A had kamp en H ging naar preschool. Ze begint nu steeds vaker te slaan en te knijpen en het is echt heel vervelend en doet ook echt pijn. Ik zet haar nu ook elke keer als ze het doet op een stoel waar ze zelf niet vanaf kan komen. Daarna ging ik chillen en ben in slaap gevallen haha. Rond 5 uur gingen we naar de opa en oma en deze keer ben ik mee gegaan. Wat een mega mooi huis hebben ze. Lekker hamburgers gegeten en daarna nog een kussengevecht gedaan. Op een gegeven moment waren de kinderen mega moe en begon iedereen te schreeuwen en/of huilen. Beetje laat op bed maar dat is oke..

Nou dat was het hier voor deze week. Ik ga waarschijnlijk toch nog naar Perth toe. Heb een paar airbnb's gevonden voor niet al te veel geld. En een berichtje gestuurd op Facebook of er nog meer mensen dan zijn. Dus als alles normaal verloopt ben ik 26 juli weer terug in het mooie Amstelveen.

kusjessssss Lieke

  • 12 April 2017 - 16:55

    Oma Van Dijk:

    Lieve Lieke wat was het fijn om jou op mijn verjaardag te zien en te horen.
    Mevrouw ter Voort vond het ook heel leuk om je te zien,maar zij gaat lichamelijk en geestelijk wel erg achteruit.Maar zij wordt als het goed is 89 jaar.
    Het is woensdag en jouw pa is net geweest voor mijn computer,wat fijn dat hij daar zo goed in is,ik vind het nog steeds ingewikkeld.
    Papa heeft een pakket naar jou gestuurd,hij noemde op wat er in zit,laat je de kids daar ook van mee genieten[tenminste als de ouders het goed vinden]anders ben je over een poosje dikker dan Iris.
    Maar bij haar gaat het weer overen bij jou wordt het lastiger.
    Lieverd er is een brief met inhoud onderweg,want het leven is daar ook duur maar je hebt wel een superleuke tijd .Je krijgt de groeten van Mieke Nienke en Famke,en zaterdag heb ik gesproken met Francine en de jongens zijn je nog niet vergeten.Lieke ik ga de keuken in en ik wens je nog heel veel leuke dagen toe Liefs van Oma

  • 12 April 2017 - 19:40

    Ad Van Houten:

    Inderdaad de helft zit er op. Tijd voor nog 3 superleuke maanden en misschien een mooie afsluiting in Perth.
    Nou de doos is geen geheim meer, het duurt alleen ca. 2 weken voordat je hem open kunt maken. Dat is aftellen. Zoveel mogelijk heb ik jouw boodschappenlijstje gevolgd. Voor de kinderen heb ik er ook nog Van Houten Koetjesrepen bij gedaan.Wij zijn daar nou eenmaal groot in. Hoop dat jullie een hele fijne paasvakantie hebben en dat jullie misschien nog wat leuks gaan doen.Dikke kus pappa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

6 maanden als Au Pair in Australië

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2017

Week 23

13 Juni 2017

Week 22

06 Juni 2017

Week 21

30 Mei 2017

Week 20

23 Mei 2017

Week 19
Lieke

Ik ga een reisblog bijhouden over de 6 maanden in Australië! Hopelijk veel leesplezier! xx Lieke

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 20189

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 25 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: