Week 9 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Lieke van Houten

Blijf op de hoogte en volg Lieke

14 Maart 2017 | Australië, Sydney

Weer een weekje voorbij, en best wel een goede week gelukkig. Ben weer veel vrolijker en heb het weer naar mijn zin en ben weer aan het genieten. De week ging ook weer sneller, en dat zeggen ze ook 'Time flies when you're having fun'

Woensdagochtend had ik afgesproken met Nadine en Emma en ben met E en het oppaskindje van Nadine en Emma gezellig gaan spelen en geontbijt. Nadine gaat namelijk zondagavond weg :(. Daarna mocht ik lekker eventjes relaxen en ik had ook een best wel goede middag met de jongens. Ik kwam er toch wel achter dat de oma en ik niet echt klikte en ik vond dat ze me nogal als 'werknemer' behandelde en dat vond ik erg vervelend, gelukkig ging ze donderdag ochtend weg. Klinkt heel lullig maar het maakte mij alleen maar chagrijnig. Gelukkig gingen de jongens prima naar bed.
Donderdag was ik gezellig met E en ze was vooral erg vrolijk. Daarna kwam er iemand die gif kwam spuiten voor spinnen en ongedierte want dat was nog niet gedaan. Hij vertelde dat er een nest van Redback Spiders zat buiten naast de deur van de speelkamer.. Niet zo fijn aangezien ze dodelijk zijn. Omdat we het niet heel fijn vonden om met de kids in huis te zijn ben ik meegegaan om de jongens op te halen van school. Ik ben toen alleen met de jongens super gezellig gaan lunchen en hebben lekker patatjes gegeten en wat gedronken. Daarna zijn we naar de speeltuin gegaan en daarna gelijk door naar zwemles. Ik was gelukkig weer vrolijk na een moeilijke week. Ik had 's avonds het gesprek met Travel Active, dit ging goed. Ik deed mijn verhaal met best wat traantjes en kreeg goed advies en het was erg fijn om het even allemaal te vertellen. We hebben een afspraak om volgende week dinsdag weer even te skypen.
Vrijdag ging het ook goed, ookal heeft H het nogsteeds lastig om naar school te gaan. Ik heb voor E en mij wentelteefjes gemaakt en we vonden het allebei super lekker. Kreeg ook een super lief kaartje van Oma! Ik had best wel wat vrije tijd dus dat was lekker. 's Avonds hadden we movienight met heerlijke Hawaii pizza. Ik ging om 7 uur naar Anne toe want we hadden een feestje met een paar meiden. Het heette de Full Moon Party en het was met blacklight, dus ik had knalgroene bretels gekocht. Ik had er wel wat meer van verwacht en het was echt mega druk maar voor de rest toch wel een gezellige avond gehad. Beetje jammer had ik op de seconde mijn trein gemist dus moest weer een uber pakken wat toch best wel duur is..
Zaterdag heb ik heerlijk uitgeslapen. Daarna met 4 meiden naar Bondi Beach gegaan en ben lekker bruin geworden. Daarna bij de Ben&Jerry winkel een heeeeeerlijk ijsje gehaald. Toen ik thuis kwam, kwam ik erachter dat ik mijn sleutel was vergeten.. Toen kwam mijn hostmom heel lief de sleutel brengen. Daarna had ik een heerlijke burger met patatjes besteld en als toetje een appeltaartje alleen dat taartje was echt niet zo lekker. En heb lekker een filmpje gekeken voordat ik ging slapen.
Zondag was het Sydney Taste Festival in Centennial Park. Ik was met Marlieke, Kimberly en Nandi. We begonnen bij een kleine wijnproeferij. Het was gezellig alleen had wel meer eten verwacht. Er was vooral veel alcohol te krijgen hahaha. Heb heerlijke chocola met almond en caramel gekocht. Ik moest daarna voor mezelf wat eten maken dus heb pasta gemaakt. 's Avonds ging ik weer met papa en mama facetimen en dat was ook weer super leuk. Ik heb de hele dag facebook en alles proberen te vermijden voor de uitslag van Wie Is De Mol. En OMG het was Thomas... Ik heb hem echt nooit verdacht.. Maar de zogenaamde hulpmol was toch echt wel Jochem hoor......
Maandag was ik nadat de kids naar school waren in de ochtend vrij. Ik heb een schema gekregen van mijn hostmom met tijden van werken dus dat is erg fijn. Ik heb daarna mijn hele kamer en badkamer schoongemaakt en de was gedaan ( ja echt waar!! ). Daarna ben ik met H, E en mn hostmom naar de winkel gegaan. Daar kreeg H een kleine woede aanval om helemaal niks maar achjoh dat hoort er natuurlijk ook bij. Het eten ging echt heel goed. Daarna mocht ik om 7:30 naar mijn kamer om lekker te gaan liggen.
Dinsdag gingen we vroeg naar school want de vader moest naar de dokter. Ik snap nogsteeds niet echt waarom de moeder ook meemoest maarja zo is het. Op school moest H over zijn familie praten en hij omschreef mij als 'And we have Lieke, and her job is to make sure E doesn't eat LEGO' hahaha wat opzich ook wel een groot deel van mijn baan is. Ik was dus met E en was met haar naar huis gelopen vanaf school. Heb toen lekker verse broodjes en scones gehaald. Daarna was ik vrij tot 4 uur en heb lekker niks gedaan. De dag verliep ook goed. Ik krijg nogsteeds wel vaak gemene dingen naar me gegooid van H maar ik negeer het gewoon en dan vindt hij het ook niet meer grappig. Dus hoop dat dat wel gaat stoppen binnenkort. 's Avonds had ik weer een gesprek met Travel Active en het gaat gewoon weer goed. Ik kan ze altijd een berichtje of iets sturen als ik mijn ei kwijt wil of gewoon even wil kletsen dus dat is heel fijn.
Ik ga vanavond een beetje vroeg proberen te slapen.
Dus dit was het weer voor deze week. Aankomende week gaat het alleen maar regenen dus dat is een beetje jammer.

xxxxxx Lieke

Ik mis jullie allemaal wel hoor.

  • 14 Maart 2017 - 18:40

    Herma:

    Wat fijn om te lezen dat het nu weer lekker loopt en je er weer zin in hebt. Misschien kan je Oma om haar appeltaart recept vragen. Maak je vast vrienden mee daar, een lekkere appeltaart bakken :-) . Veel plezier weer de komende week, wij missen jou ook! XXX Mama

  • 14 Maart 2017 - 18:57

    Monique:

    Hai topper, lekker dat het beter gaat. Fijn dat je altijd bij de meiden terecht kan voor een gesprek en raad! Succes met de regen aankomende week. Ben je zeker een beetje ontwend. Groeten.

  • 14 Maart 2017 - 22:20

    Petra:

    Terwijl wij het laatste verkiezingsdebat bekijken ga jij weer beginnen aan een nieuwe werkdag. Wel bijzonder. Fijn dat je je weer wat prettiger voelt met de familie. Niet te hopen dat de moeder van de hostmom een beetje Nederlands kan lezen, want als ze weer eens op de stoep staat.......
    Maar goed, tegen die tijd ben jij daar helemaal ingeburgerd en gaat ook dat beter.
    Geniet maar weer van de komende week!! XX

  • 15 Maart 2017 - 16:34

    Oma Van Dijk:

    Hoi lievie,wat een geweldig verslag heb je weer gemaakt.

    Wij hadden het allebei goed mis met de Mol,maar ik vind het een heel leuk programma.

    Hebben zij daar nog wel wat mooie programmas of lopen zij achter.

    Oma zal je een paar tips geven om lekker te slapen: Ga zoveel mogelijk op een vaste tijd naar bed.

    Als je uitslaapt niet meer dan een uur.Slaap in een stille,goed geventileerde kamer.Zet je mobiel1 uur voor het slapen gaan uit.Mijd telefoon-tv-of computer 1 uur voordat je gaat slapen.

    Wij hadden het vroeger makkelijk,want deze dingen bestonden nog niet,dat kun jij je niet indenken.

    Oma geniet ondertussen van het pianospel van mevr ter Voort,heel mooi.

    Lieke ik wens je nog een hele fijne tijd,en ik geef je een dikke kus x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

6 maanden als Au Pair in Australië

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2017

Week 23

13 Juni 2017

Week 22

06 Juni 2017

Week 21

30 Mei 2017

Week 20

23 Mei 2017

Week 19
Lieke

Ik ga een reisblog bijhouden over de 6 maanden in Australië! Hopelijk veel leesplezier! xx Lieke

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 20162

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 25 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: