Week 8 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu

Week 8

Door: Lieke van Houten

Blijf op de hoogte en volg Lieke

07 Maart 2017 | Australië, Sydney

Deze week zit ik er dan al weer 2 maanden. Ik heb te horen gekregen dat ik een beetje negatief ben in de blogs, ik heb er over nagedacht en ik snap wel wat er wordt bedoelt. Dus ik ga het wat positiever proberen te doen. Ookal heb ik best wel een zware week achter de rug.

Woensdagochtend begon zoals elke ochtend. Mijn hostdad ging de oma ophalen die uit Zweden komt van het vliegtuig. Ik heb toen een bed in de logeerkamer gezet wat best wel zwaar was. Omdat mijn hostmom en oma zweeds zijn wordt er dus heel veel zweeds gesproken. Ik vind het opzich niet erg maar soms toch wel vervelend want ik heb geen idee wat er gezegd wordt. De ouders hadden 's avonds een teacher meeting dus toen was ik alleen met de oma. Het ging wel prima alleen de jongens gingen een beetje moeilijk naar bed, maar daar ben ik wel aan gewend.
Donderdag ging ook wel prima, E heeft de laatste tijd wel veel last van het hangen aan haar moeder wat ik en mijn hostmom lastig vinden. 's Middags heb ik The Voice Kids gekeken. 's Avonds hadden we lekker gegeten en dat vonden de jongens ook dus het eten ging ook wat beter. En de jongens gingen ook wel wat beter naar bed.
Vrijdagochtend was moeilijk H wilde zich niet aankleden en luisterde niet, ik hoorde later van de moeder dat H het niet echt leuk vind omdat zijn vriendje hem knijpt ofzo. We zouden met oma hostmom en E naar de IKEA gaan waar ik heel veel zin in had, alleen dat ging niet door en ik moest op E passen en oma en moeder gingen naar de IKEA. Ze hebben wel heel lekker de Zweedse gehaktballetjes meegenomen voor me. Ik was dus de hele ochtend met E. Dit ging eigenlijk best prima alleen om 11 uur werd ze heel huilerig en ik wist niet wat ik kon doen om haar te sussen, dus had de hostmom geappt en ze zei dat ik haar een koekje kon geven en dat ze naar huis zou komen. 's Middags ging ik lekker relaxen. Daarna zou mijn hostmom naar de winkels gaan en ik wilde ook mee want mij shampoo was op alleen H wilde niet dat ik mee ging, alleen toen we gingen lopen was het toch allemaal prima. Ik weet niet waarom hij altijd zo gemeen tegen mij is, ik vind het ook heel moeilijk. Ookal is het klein het is toch vervelend als je het elke dag 10x hoort. We hadden movienight met een film die de jongens heel leuk vonden dus dat ging goed. Ze hadden ook een keukentje voor E gekocht bij de IKEA dus dat vond E heel leuk.
Zaterdag had de oma pannenkoekjes gemaakt als ontbijt dus dat was erg lekker. Ik had 's middags afgesproken met 8 andere meiden om te lunchen en dat was super gezellig en heb lekker gegeten. We gingen nog even naar de Coles en daar is een Nederlands schap, alleen veel nederlandse dingen zijn er niet. Ik heb wel hagelslag en pepermunt gekocht. Er was ook Mardi Gras in de stad, dit is soortvan de Gay Parade alleen dan in Sydney. Ik kon er bij de echte optocht niet zijn maar overdag liepen er wel een paar verklede mensen rond dus dat was super leuk om te zien. 's Avonds moest ik dus oppassen want de ouders gingen uiteten. E ging heel moeilijk naar bed omdat ze nog niet moe was, maar toen ik haar nog even wakker had gehouden viel ze daarna gelijk in slaap. Daarna ging ik met de oma de snoepzakjes maken voor het feestje van A. Ze zei dat ik een "Good girl" was dus dat is wel leuk. Heb daarna nog heel snel even met Iris gefacetimet.
Zondag moest ik van 10 tot 1 oppassen op E want ze hadden het feestje van A. Ik was samen met de oma, dit was wel gezellig en E ging ook super goed slapen. We hadden de gehaktballetjes gemaakt voor als lunch dus dat was erg lekker. Heb voor de rest niet echt iets gedaan, heb Wie Is De Mol gekeken dus dat was natuurlijk erg leuk. Voor het slapen nog lekker met Iris gefacetimet en ik mis haar super erg. :(
Maandag had ik mijn dag niet. Ik zit er eerlijk gezegd een beetje doorheen. Ik heb het erg lastig met de kinderen. Ik heb hierom een mailtje gestuurd naar Travel Active of ze mij willen helpen. De rest van de dag ging gewoon wel oke.
Dindsdag had ik een mailtje terug gekregen en ik heb donderdag een Skype gesprek met Travel Active. Ik had de ochtend vrij dus dat was lekker even rusten en nadenken. 's Middags ging prima alleen ik zit wel steeds met mijn gedachten ergens anders. Ik weet dat ik het positief wil bekijken alleen ik heb het gewoon heel zwaar.. Ik heb wel lekker wentelteefjes gemaakt voor mijn lunch. Ik heb kaartjes gekocht voor de musical van Alladin met Kimberly en heb daar wel veel zin in. Ik ben 's avonds ook wat vroeger naar bed gegaan.

Volgende week zal ik laten weten hoe het gesprek is gegaan..

xxxx

  • 07 Maart 2017 - 12:07

    Samantha-Au Pair Team :

    Kop op, geniet en ik spreek je donderdag! x

  • 07 Maart 2017 - 14:00

    Ad Van Houten :

    Het is ook niet niks zo lang en zo ver van huis. Ben erg blij dat je vooral positiviteit wilt uitstralen. Met deze gezinssituatie is dat best moeilijk. Ik vind, jouw verhalen lezend, dat je het geweldig doet. Hoop dat TA jou goede tips kan geven. Lufjoe.

  • 07 Maart 2017 - 16:57

    Mariette:

    je doet het goed hoor liek ! en je kan niet altijd positief zijn. hoop dat travel active je kan helpen ! xxx m

  • 07 Maart 2017 - 18:10

    Petra:

    Wat weer een verhaal, je hebt het er maar druk mee. Knap dat je de kinderen zo goed opvangt. Fijn dat je af en toe met de meiden gezellig op stap gaat!
    Best moeilijk wel hè....dat Zweeds. Maar goed, oma zal toch wel een keer vertrekken?
    En....we letten goed op Iris, ze lust helaas nog steeds geen pasta maar ach...we hopen dat de kleine spruit hier wel van gaat houden. Zo vader, zo dochter.
    Hoop dat je gesprek as donderdag goed verloopt. Kusjes van ons allen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

6 maanden als Au Pair in Australië

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2017

Week 23

13 Juni 2017

Week 22

06 Juni 2017

Week 21

30 Mei 2017

Week 20

23 Mei 2017

Week 19
Lieke

Ik ga een reisblog bijhouden over de 6 maanden in Australië! Hopelijk veel leesplezier! xx Lieke

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 1236
Totaal aantal bezoekers 20156

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 25 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: