Mijn eerste week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu Mijn eerste week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week!

Door: Lieke van Houten

Blijf op de hoogte en volg Lieke

17 Januari 2017 | Australië, Sydney

Mijn eerste week in Australië zit er op. Heel veel nieuwe indrukken, met ups en downs. Allereerst mijn familie. Ik ben de nanny van 3 kids; een meisje van 1 (E), een jongetje van 3 (H) en een jongetje van 6 (A). Ik noem ze even E, H en A voor het gemak en omdat de ouders niet willen dat er veel op social media komt te staan. Vanaf het begin is mij al verteld dat de kids best wel een beetje verwend zijn, niks is minder waar. Aan het begin is het zoals bij alle kids wennen en dat is het nog steeds. A begint mij steeds leuker te vinden en vindt het leuk om met mij met de Lego te spelen. H vindt het ook leuk om mee te doen alleen dat botst ongeveer elke keer als we met de Lego spelen, best lastig maaaar het gaat steeds beter (gelukkig). E huilt de laatste tijd erg vaak en omdat papa en mama nu best druk zijn met de verhuizing en alles regelen krijg ik haar moeilijk kalm.
Ik heb de eerste paar dagen best wel last gehad van de jetlag maar heb daar geen last meer van. We zijn de eerste dag gelijk naar het gezin van de broer van mijn hostdad gegaan. Die hebben ook een Nederlandse Au Pair dus dat is super gezellig.
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst een echt moeilijke dag geahd doordat ik mn ouders en vrienden super erg mis. Ik heb die middag een berichtje geplaatst in een facebook groep en heb daar mega veel reacties opgehad wat als gevolg had dat ik nu in een groepsapp zit met 14 andere Nederlandse Au Pairs! We zijn nu bezig om een weekend tripje te regelen naar Hyams Beach (het witste strand van de wereld).
Afgelopen zondag hebben 2 andere Nederlandse meiden uit Australië mij een deel van Sydney laten zien waarbij we lekker geluncht hebben, en een paar drankjes gedaan hebben in een barretje.
Verder woon ik in Northbridge, ten noorden van Sydney en ongeveer 20 minuutjes met de bus. Het is een mooie suburb en op 5 minuutjes lopen zit het lokale winkelcentrum en fitness en restaurantjes enzo.
Het is hier elke dag mooi weer geweest. Net zoals mijn eerste dag dat het 37 graden was.. Deze dagen zijn benauwd en hierdoor worden de kids ook wat prikkelbaarder. We hebben nog geen airco en dat is wel zwaar maar die komt als het goed is over minder dan 2 weken.
We hebben sinds gister WiFi gekregen dus kan niet wachten om met iedereen te skypen of facetimen.
Ik had in mijn eerste berichtje op facebook gezet dat ik ging vloggen ipv bloggen.. Maar ik heb nog niet echt leuke filmpjes gemaakt dus dat komt later wel!
Ik denk dat ik zowat alles van deze week wel verteld heb.. Dus als het goed is komt er volgende week weer een nieuwe blog online!

Kusjes Lieke

  • 17 Januari 2017 - 08:02

    Ad Van Houten:

    Ben erg blij dat het nu beter gaat met jou en je familie. Natuurlijk is het voor allemaal wennen het is voor allemaal de eerste keer. Goed te horen dat je een groepje gelijkgestemde meiden hebt gevonden. Ik zal trouwe lezer zijn met zo nu en dan een reactie. Veel plezier.

  • 17 Januari 2017 - 08:15

    Herma:

    Wat fijn dat het contact met de kinderen begint te groeien. Nog even en ze kunnen niet zonder je! Als de temperatuur in huis wat normaler wordt zal E ook vast wat vrolijker worden. Moet een beetje als thuis voelen, een moeder die niet wil dat er te veel op social media staat :-) Veel plezier met alle avonturen en erg leuk om te lezen. Kijk uit naar de volgende. Dikke kus, mama.

  • 17 Januari 2017 - 09:23

    Petra:

    Goed om van je te horen!! Uiteraard worden we wel een klein beetje op de hoogte gehouden. Het eerste begin met de kindertjes is natuurlijk van beide kanten even wennen. De warmte/hitte

  • 17 Januari 2017 - 09:33

    Petra:

    Ik kom er dus net achter dat de helft niet doorgekomen is

  • 17 Januari 2017 - 09:35

    Petra:

    Ik kom er dus net achter dat de helft niet doorgekomen is dus begin maar weer! De warmte/hitte zal voor jou en de kindertjes niet prettig zijn. Nog even geduld dus. Fijn dat je contact hebt met Nederlandse Au Pairs. Toch iets van "Hollandse Bodem" Gisteren zag ik al een foto voorbij komen van Hyams Beach!! Wat een prachtig strand, toch niet te vergelijken met Zandvoort!! Geniet ervan, hoop dat je snel gaat wennen, en hoop snel weer van je te horen.

  • 17 Januari 2017 - 10:17

    José:

    hey meis,
    wat goed om te horen dat het avontuur goed begint, en als jij nu eens 10 graden naar ons stuurt???
    zijn wij ook wat blijder, hiihi
    zo te zien heb je leuk gezin, heerlijke leeftijden, ik doe het je niet na.
    en dan lekker naar de witte strand, en oh zo mooie strand hunks.
    nou op naar de volgende blog, geniet en blijf cool xxx

  • 17 Januari 2017 - 10:27

    Steef:

    Goed om te lezen dat het steeds beter gaat! Er word hier aan je gedacht hoor ;) Groetjes uit veentje !

  • 17 Januari 2017 - 20:13

    Ashley:

    Hey meid,
    Goed om te lezen dat het beter gaat! Lekker hoor zo mooi weer, hier is het superkoud

  • 18 Januari 2017 - 09:54

    Oma Van Dijk:

    Lieve lieve Lieke.Zopas je reisverslag gelezen en ik benijd je wel,want hier is het koud maar wel mooi met rijp op de bomen.
    Ik ga nu naar gymnastiek en heel veel groetjes van oma.

  • 22 Januari 2017 - 09:08

    Francine:

    Leuk dat je al andere au-pairs hebt ontmoet! Je moet veel leuke dingen doen voordat je het het weet, is het weer voorbij. Kinderen moeten vast ook wennen maar je zal zien over twee weken zitten ze beter in hun vel! Nieuwe school, nieuw huis is best veel voor de kids maar gelukkig zijn ze flexibel! We missen je natuurlijk wel! Geniet!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

6 maanden als Au Pair in Australië

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2017

Week 23

13 Juni 2017

Week 22

06 Juni 2017

Week 21

30 Mei 2017

Week 20

23 Mei 2017

Week 19
Lieke

Ik ga een reisblog bijhouden over de 6 maanden in Australië! Hopelijk veel leesplezier! xx Lieke

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 1026
Totaal aantal bezoekers 20166

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 25 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: