Week 21 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu Week 21 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu

Week 21

Door: Lieke van Houten

Blijf op de hoogte en volg Lieke

06 Juni 2017 | Australië, Sydney

Only 3 to go. Jeetje wat gaat het snel. Heb een goede maar pittige week gehad. Ongeveer 60 uur gewerkt per week dus elke avond uitgeput in bed. Toch is het wel leuk want anders doe ik toch vrij weinig en nu heb ik tenminste tijdsbesteding en verdien ik meer. Ik heb weer niks opgeschreven deze week dus ik probeer het te herinneren.

Woensdag ochtend was het chaos. We hebben de school wel verteld dat we 8:30 misschien niet halen omdat de moeder niet alles kan doen. Maar om 8:25 vertelde A ons dat hij moet optreden bij assembly en een zin moest zeggen. Dus paniek en zo snel mogelijk naar school. Ook ik heb voor het eerst de assembly gezien dus dat was erg leuk. Daarna weer geontbijt bij het café alleen nu met nog wat andere moeders dus dat was wel gezellig. Daarna was het best laat dus ben ik met E naar huis geweest en hebben we nog even in de tuin gespeeld. Toen lunchen en toen naar bed. Daarna eventjes rust gehad. Toen E wakker werd gemaakt was ze zo moe dat ze weer op de grond ging liggen en wilde slapen. Ik ben met E naar het park gegaan en toen het koud werd zijn we weer naar huis gegaan. Het is best wel jammer want het is al om 5 uur donker hier dus dat betekende in het donker naar huis. En we moesten een steile heuvel op want ik was dit keer eens naar een ander park gegaan. Toen we thuis kwamen ben ik gaan koken. De moeder vertelde me dat de foto's van haar knie niet goed waren dus ze moet nog erg lang op krukken. 's Avonds heb ik nog gezellig met Iris gefacetimet.
Donderdag was een normale dag. 's Ochtends jongens naar school gebracht, eerst nog ontbijten met H en E. Daarna met E naar het park. Lunchen, rusten. Kids deze keer wel normale tijd van school gehaald en toen met alle drie naar het park gegaan dus dat was erg gezellig. Net voor het eten weer naar huis, toen eten, chillen, douchen, omkleden, tandenpoetsen en naar bed. En ik ook want ik was ka-pot.
Vrijdag ochtend was ik alleen met E en H naar het café gegaan want mn hostmom had readingtime met A zijn klas. Daarna H naar school gebracht. Ik en E werden afgezet bij deze keer een ander park terwijl mn hostmom boodschappen ging doen. Super leuk park met mega veel kinderen. Dus E was lekker aan het spelen en ik was gezellig aan het kletsen met de andere moeders. Altijd leuk om een praatje te maken. Voor lunch had mn hostmom sushi voor me meegenomen dus dat was erg lekker. Toen E naar bed gedaan. Na rust gingen we naar A zijn voetbaltraining. Daarna gingen we movienight dingen halen. De jongens waren erg vermoeiend en zeurden om alles en werden om alles boos. De moeder en ik vonden dit ook erg vervelend. Zelfs de pizza vonden de kids niet lekker (meer voor ons). Daarna was het bedtijd en kon ik lekker slapen.
Zaterdag heb ik uitgeslapen, uitslapen voor mij is tot 8 uur maar dat is nog altijd beter dan 6. Daarna even lekker helemaal niks gedaan. Om 2 uur met Kim afgesproken om langs de Kmart te gaan alleen ons avontuur begon uiteindelijk bij Bondi Ink want Kim bedacht om een tattoo te laten zetten, en hij is super mooi geworden. Nu ga ik toch een beetje zitten twijfelen hmm.... Daarna naar de Kmart wat dingetjes gehaald. En toen met 6 andere meiden afgesproken om naar een NFL game te gaan. Dit was erg gezellig. Daarna hebben we een erg lekkere hamburger gegeten. Het is een super gezellige groep met meiden en volgende week gaan we weer uiteten met zn allen. Daarna naar huis en lekker gaan slapen.
Zondag hadden we om 11 uur op centraal afgesproken want jawel we gingen eindelijk naar the dutch shop. Daar hebben we jawel, frikandellen. kroketten en appeltaart gegeten en cassis gedronken. Daarna gesjoelt. En nog wat lekkere snacks gehaald. Dus dat was erg lekker. Toen ik thuis kwam zat ik nog vol van de kroket en frikandel dus heb niet echt iets avond gegeten.
Maandag was de vader er nog dus die nam de kids naar school dus nog even in de ochtend vrij. Daarna werden E en ik afgezet in het park. Daar even gespeeld en toen weer naar huis. Lunch gemaakt en E naar bed. Daarna weer even rust. Toen met E A opgehaald en naar gitaar gegaan. E vindt het leuk om naar A te luisteren en vooral om het te verstoren haha. Daarna werden we opgehaald en gingen naar huis. Daar nog even in de tuin gespeeld en toen was het etenstijd. Kids waren best lastig en was dus 's avonds ook wel moe. Dus ik ging lekker op tijd mijn nest in.
Dinsdag duurde het weer erg lang voordat de jongens naar school gingen. Ik bleef thuis met E. Ben naar het park gegaan waar 2 meisjes van haar leeftijd waren dus dat is erg leuk. Heb ook vaak met die moeders gesprekken. Toen naar huis, wat gegeten en toen was ze moe en ging ze naar bed. Weer eventjes rust, kamer beetje netjes gemaakt. 's Middags H opgehaald en weer naar het park. Er was nog een andere oppas in het park dus dat was wel gezellig. Toen het donker was weer naar huis gegaan en daarna gaan koken. We aten steak met sweet potato en worteltjes dus dat was erg lekker. Als toetje een stroopwafel. Daarna de kids naar bed gebracht. En nu lig ik heerlijk in bed.

Nog maar 22 dagen totdat ik in het vliegtuig stap naar huis. Ik kan het nog niet helemaal geloven maar kan niet wachten tot ik iedereen weer kan knuffelen. Ik ga nu nog een afllevering van It Takes 2 kijken en daarna slapen.
xxxxxxxxxxxxxx

  • 06 Juni 2017 - 21:51

    Karin:

    Hallo Lieke,
    Achteraf gaat de tijd altijd heel snel en nu je al weer bijna naar huis gaat helemaal.
    Ik vind het heel goed van je dat je ook echt elke week een blogje schrijft zodat we je op de voet kunnen volgen.
    Ben heel trots op je dat je het daar zo goed doet en ook de tijd neemt om zoveel te ondernemen en veel van de omgeving ziet.
    En dat het gelukkig ook nu met de kinderen klikt.
    Nu geniet er nog maar even van en dan zien we je straks weer in Nederland !!!!!

  • 07 Juni 2017 - 11:26

    Oma Van Dijk:

    Hoi lieve flinke kleindochter van mij.Je schrijft dat jij soms de kids naar school brengt,doe jij dit per auto
    of lopend?
    Wat zou ik graag stiekem om de hoek willen kijken om jou bezig te zien
    De babijshower van Iris was geweldig,heel veelkado"tjes en Iris haar moeder had haar pop opnieuw
    aangekleed alles was in het rose tot de taart en de cupcakes aan toe.
    Het is wel fijn dat je nu waarschijnlijk thuis bent als de babij geboren wordt ,dan kan je vast wel eens een luier verwisselen .Is E al zindelijk?
    Thomas is bezig in zijn woning,die zij huren in Bovenkerk,een hele mooie ruime flat op 2 hoog.
    Dus er staan je heel veel verrassingen te wachten.
    Lieke ik heb weer genoten van je verslag en nog een fijne tijd gewenst van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

6 maanden als Au Pair in Australië

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2017

Week 23

13 Juni 2017

Week 22

06 Juni 2017

Week 21

30 Mei 2017

Week 20

23 Mei 2017

Week 19
Lieke

Ik ga een reisblog bijhouden over de 6 maanden in Australië! Hopelijk veel leesplezier! xx Lieke

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 20179

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 25 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: