Week 20 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu Week 20 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu

Week 20

Door: Lieke van Houten

Blijf op de hoogte en volg Lieke

30 Mei 2017 | Australië, Sydney

Alweer een week voorbij. Ik begin nu echt te beseffen dat ik al over 4 weken naar huis ga. Dit betekent nog maar 4 weekenden met de vrienden die ik hier heb. Het komt toch allemaal dichtbij. Ik vind het weer echt mega leuk om iedereen weer vast te kunnen houden maar toch ga ik Australië heel erg missen.

Woensdag begon voor mij erg vroeg. Om 5 uur 's ochtends dacht ik dat er een bom afging in Sydney. Zo'n mega harde knal. Natuurlijk gelijk op internet gezocht of er wat aan de hand was, gordijnen open om te kijken of ik iets kon zien. Alleen toen zag ik dat het onweer was, het was zo hard. Zelfs de kids dachten dat de oorlog begonnen was. Maargoed, na nog een paar knallen toch in slaap gevallen. 's Ochtends weer naar het park met E. Alleen omdat ik nog even snel naar de wc rende voordat we gingen hoorde ik een plons. En jawel het is mij nu ook een keer overkomen, telefoon in de wc. Hij deed het nog wel maar heb hem gelijk (na een beetje schoonmaken) in de rijst gelegd. Uiteindelijk deed mijn geluid het niet meer dus dat was erg balen. Op de terugweg van het park ben ik met E naar het cafe gegaan en wat lekkers gegeten. Daarna was het tijd voor rust. Oftewel koffer inpakken want donderdag naar Melbourne!!! Na alles ingepakt te hebben kwam ik erachter dat ik het in mijn normale koffer had gedaan ipv mijn handbagage koffer.. oeps. Probeer maar eens de inhoud van een normale in een handbagage te krijgen, tip; op de koffer zitten haha. 's Avonds nog wel de kids klaargemaakt voor bed. Daarna de bus gepakt naar Kimberly want ik bleef daar slapen.
Donderdag begon de ochtend ook weer om 5 uur 's ochtends want de wekker ging. Onze vlucht was om 8:15AM. Dus vroeg geontbijt en daarna de uber gepakt naar het vliegveld. Daar nog even een (mega vies) broodje gehaald. Toen kwam opeens iemand de koffers wegen, dus we zijn weggelopen en op het laatste moment weer terug gekomen want we hadden te veel kilo's aangezien we alleen handbagage hadden. We hebben een goede vlucht gehad het is maar een uur van Sydney naar Melbourne. Toen we aan waren gekomen hebben we door de stad gewandelt, heerlijk geluncht. Mooie foto's gemaakt op de Shine Of Remembrance en in de graffiti straat. En natuurlijk nog meer. We waren mega moe 's avonds maar we zijn toch maar de stad ingegaan voor eten. Hebben bij een mega schattig Japans restaurant heerlijk gegeten. Daarna mega moe en zijn we in slaap gevallen. We hebben niet echt lekker geslapen.
Vrijdag begon het ook weer vroeg. Wekker om 6 uur want we hadden om 7 uur de Great Ocean Road tour. Dit is een weg van ongeveer 240 km en het ligt aan de zuidkust van Australië. Het is van Torquay tot Warrnambool. Het is super mooi met allemaal mega mooie uitzichtpunten en walks. We hebben hier Emma en Holly ontmoet, twee meisjes uit Engeland dus dat was erg gezellig. De chaffeur reed als een maniak, ik werd uiteindelijk ook misselijk want het is een weg met bochten en hij reed gemiddeld 80 km/h. Maar voor de rest was het wel mooi. Ik heb een filmpje van de hele reis op youtube gezet :

https://www.youtube.com/watch?v=udA65NTSNG8

's Avonds zijn we rond 10 uur gaan slapen. Om 11 uur werd ik wakker want Kim schreeuwde "GO AWAY" want er stond een een of andere dronken gast aan onze deur te trekken want hij dacht dat het zijn kamer was. Ook om 12 uur werd ik wakker want Kim bonkte op de muren want onze buren vonden het leuk om lekker hard geluid aan te zetten. Erg fijn #not.
Zaterdag mochten we dan uitslapen, wat ongeveer 8 uur was maar erg lekker. We hadden afgesproken met Emma en nog 2 andere jongens om naar Brighton Beach te gaan. Dit was erg gezellig en we hebben veel gelopen. Erg leuk om met mensen uit andere landen dan Nederland te zijn alleen is het erg lastig om dan weer om te schakelen naar het Nederlands dus begonnen Kim en ik ook tegen elkaar Engels te praten haha. 's Avond hebben we een drankje gedaan in een oud gekkenhuis. Ze hebben het ook zo een beetje aangekleed. Bloedspetters op de muren en plafond. Ziekenhuis bed in de wc. En nog meer maar het was wel erg gezellig.
Zondag ging de wekker weer. Alhoewel hadden we geluk dat Kim wakker was geworden want de wekker was niet afgegaan. Maar we waren nog op tijd. Want het was weer tijd om naar huis te gaan. Het waren erg leuke maar ook mega koude dagen in Melbourne. Ook hadden we weer een goede vlucht gehad. Daarna nog even naar huis en douchen en omkleden en toen weer door naar Manly. Daar was een festival met eten en muziek dus dat was super leuk. Daarna wat gegeten bij de SushiTrain. Toen we terug wilden, wilde heel Manly terug dus het was mega druk. Uiteindelijk een goede bus kunnen pakken en zijn toen naar Sydney gegaan. Daar was het Vivid festival. De hele stad is 3 weken lang verlicht met mooie kleuren enzo. Ook dit was gezellig alleen ik was mega moe dus ik was blij toen ik weer thuis was.
Maandag weer vroeg me bed uit want het was tijd om te werken. De moeder heeft haar knie verdraaid dus die loopt op krukken. Dit betekent fulltime werken voor mij deze week. Beetje in het huis gespeeld met E en daarna lunch gemaakt. Toen viel ze al bijna in slaap dus heb haar in bed gelegd en ze was gelijk weg. Daarna eventjes rust. Toen moest ik opeens A ophalen van school met E en naar gitaar brengen. Daarna werden we opgehaald. Toen zijn we naar huis gegaan en heeft de moeder H opgehaald van school. Na het eten moest de moeder weg want ze had een MRI scan voor haar knie dus ik moest de kids op bed leggen. Ze luisterden goed dus dat was fijn.
Dinsdag was ik best moe. Het was lastig om de kids in de auto te krijgen maar uiteindelijk zijn ook E en ik meegegaan en hebben we met H voor school nog even wat gegeten in het cafe. Daarna was het tijd voor school. Toen nog even thuis geweest, geluncht en daarna bedtijd voor E. Toen weer eventjes 2 uur rust en daarna weer werken. De jongens zijn deze week tot laat op school omdat het anders mega druk is en omdat de moeder vrij weinig kan bijna onmogelijk. Daarna naar het park gegaan met E en toen opgehaald om te eten. Het eten was super lekker en als toetje hadden we appel crumble. De moeder ging uiteten dus ik had de kids weer. Ze luisterden iets minder goed maar ik weet nu wel hoe ik ermee om moet gaan dus uiteindelijk lukte het allemaal prima. Ik ben nu al wel moe van 2 dagen fulltime en moet nog best wat dagen. Maar komt goed, ik krijg er ook gewoon voor betaald dus dat is altijd lekker voor de spaarpot.

Ik ga zo slapen. Ik hoop dat jullie het filmpje leuk vinden en geef een reactie van wat je ervan vindt. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en zie jullie over 4 weken xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 31 Mei 2017 - 09:35

    Petra:

    Hi Lieke, dit is niet een blogje....noem het maar een blog. Best een lang maar wel gaaf verhaal! Het komt er op neer dat Australië telkens leuker wordt. Het filmpje ga ik nog bekijken. Dat lukte niet op de iPad. Geweldig dat jullie een aantal dagen naar Melbourne zijn gegaan. ik heb wel foto's gezien van schitterende rotsen die in zee staan. O.a. je nieuwe profielfoto. Mooi hoor. Hopen dat je laatste 4 weekjes ook zo goed verlopen. XxxPetra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

6 maanden als Au Pair in Australië

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2017

Week 23

13 Juni 2017

Week 22

06 Juni 2017

Week 21

30 Mei 2017

Week 20

23 Mei 2017

Week 19
Lieke

Ik ga een reisblog bijhouden over de 6 maanden in Australië! Hopelijk veel leesplezier! xx Lieke

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 20190

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 25 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: