Week 16 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu Week 16 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu

Week 16

Door: Lieke van Houten

Blijf op de hoogte en volg Lieke

02 Mei 2017 | Australië, Sydney

Weer een weekje voorbij. Korter weekje dan normaal dus dat was lekker. Ik kan weer even geen goede introductie verzinnen.. Dus hier komt mijn week:

Woensdag was de dag dat de kids weer naar school gingen! Dat was fijn en de jongens vonden het weer leuk om hun vriendjes te zien. Ik was de ochtend met E en ben toen zoals gewoonlijk naar het park gegaan. Toen ik terug kwam ben ik naar North Sydney centrum gegaan en was opzoek naar lunch voor iedereen maar kon het tentje niet vinden, oeps. Toen ben ik naar de Cotton On gegaan en heb een oranje shirtje gekocht. Daarna gechillt. Met E en H naar buiten gegaan dat was super leuk. Voordat we naar bed gingen ging A nog 'fitnessen' dus opdrukken, sit-ups en ja burpees. Alleen tijdens de burpees stapte hij vol in een metalen ring en die was dus iets van een cm in zijn voet gegaan. Super zielig maar gelukkig bleef hij er redelijk cool onder. Daarna gingen ze ook goed naar bed.
Donderdag was ik eerst weer met E naar het park gegaan en daarna pikte de moeder ons op want E moest een inenting.. Dus eenmaal bij de dokter E kreeg de spuit en ze heeft nog geen 20 seconden gehuild en toen was het weer prima. Toen hadden we de jongens opgehaald en zijn we naar Chatswood gegaan. Dat was wel gezellig. Daarna bleef oma eten en slapen want ik had een Koningsdagfeestje. Super gezellig in een bar in Sydney met een stuk of 200 Nederlanders. Ook werd er Nederlandse muziek gedraaid. Er kwam jammer genoeg 1 Duitse want het was geen Nederlandse DJ. Dus we kregen het liedje Stoff und Schnaps in plaats van Drank en Drugs. Achjoh. Hier denkt iedereen toch dat dat hetzelfde is.
Vrijdag was ik de hele dag vrij en kon dus lekker uitslapen. Heb de dag dan ook goed besteed aan Netflix. 's Avonds hadden we afgesproken bij Kimberly om een meidenavond te houden. We zouden allemaal wat te snacken en drinken meenemen en dan daar wat eten halen. En jawel in de bus naar daar ben ik mijn tasje met eten en drinken vergeten :( Toen we daar eenmaal waren hadden we eten gehaald en zijn we spelletjes gaan doen. Om 1 uur was ik weer thuis.
Zaterdag was ik redelijk vroeg wakker want we hadden afgesproken op Bondi want Kim liet haar tattoo zetten. Daarna zijn we een stukje gaan lopen en hebben weer een heerlijke acai bowl gehaald. Daarna met de bus naar Bondi Junction en daar even het winkelcentrum in gegaan. Daarna naar huis en rond een uur of 6 had ik maar bedacht om eten te halen aangezien de familie niet thuis was opeens. Daarna lekker gaan slapen.
Zondag had ik een beetje uitgeslapen en had eigenlijk zin om niks te doen. Toch maar uit bed gegaan en had afgesproken om naar Manly te gaan. Daar hebben we wat geluncht, ijsje gehaald en toen vrijwel direct weer naar de stad en naar huis gegaan. Toen lekker niks gedaan. Met de familie gegeten. En toen lekker met mama en papa weer gefacetimed. Samen een beetje mijn studiekeuzecheck vragenlijst ingevuld. En daarna gaan slapen.
Maandag werd ik erg moe wakker en de jongens ook, want het was weer een lekkere schreeuw ochtend. Daarna heb ik mijn was gedaan en genikst. Toen kreeg in een super leuk pakketje van Monique binnen. Met allemaal lekkere dingetjes. Suikerhartjes!!!!!! Daarna was het tijd voor gitaarles. Opa en oma kwamen langs en namen de kids mee naar het park. We hebben ook deze week om uit te testen een Hello Fresh pakket. Wat een onzin is dat haha. Het is mega duur en het duurt nogsteeds even lang en misschien wel langer om dingen te koken. Dat wordt dus geen herhaling. Je kan beter gewoon dingen van de supermarkt bestellen en dat laten sturen. Stuk goedkoper. Maarja. Oh ja, de hostmoeder kwam naar me toe en vertelde dat ze eind juni naar Singapore terug gaan. Dit betekent dus ook dat ik eerder klaar ben dan gepland. Nu heb ik dus geen idee meer wat ik moet gaan doen. Misschien nog een maand reizen, misschien ook eerder naar huis. Ik ben gevraagd om nog mee te gaan naar Singapore maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon in Australië blijven. Dus ik zit nu wel een beetje in een dilemma. Alles is nog zo vaag en ik weet dus niet wat ik ga doen.
Dinsdag was ik in de ochtend even een uurtje met E. Heb toen een lekkere ontbijt smoothie gemaakt. We hebben sinds deze week de regel; geen iPad in de week. Alleen in het weekend. Dus wat gebeurde er. A kwam thuis en pakte stiekem de iPad. Ik zag het dus ik vroeg hem vriendelijk om hem terug te leggen. En hij ging compleet uit zijn dak. Dus ik heb de iPad maar op een andere plek gelegd. Maar door dit was ik wel weer een beetje chagrijnig. Daarna bleef oma eten en slapen. We hebben lekker gegeten, zelfs wraps gemaakt. Daarna moesten ze naar bed en aangezien ik en mn hostmoeder heel moe en chagrijnig waren was het lastig om ze op bed te leggen.

Maar ik lig nu lekker in bed en ga zo lekker slapen. De vader zit nu in Amerika en die komt zaterdag weer terug volgensmij. Nouja dus was weer een weekje met ups & downs. Maar als ze inderdaad eind juni weg gaan ben ik dus nog maar 1,5 tot 2 maanden Au Pair hier. Dus de tijd vliegt.
Dit was het weer voor deze week.
xxxxxxxx

  • 02 Mei 2017 - 15:45

    Petra:

    Hi Lieke, ondanks dat je moeite had met de introductie is de rest goed gelukt. Weer een leuk verhaal! Wat zal jij verstandig terugkomen...hoop regels...door de weeks geen iPad....... je leert daar best een hoop. Idd...wat een dilemma..daar nog even blijven of toch naar huis. Misschien wel leuk om toch nog iets van het land te bekijken. 't zou wel fijn zijn als je dan gezelschap hebt. Blijft dus nog even spannend. Veel (nadenk) plezier! Xxxpetra

  • 02 Mei 2017 - 19:07

    Ad Van Houten:

    Ik had via whatsapp geschreven dat ik uitkeek naar jouw nieuwe blog. Toch wel enige verrassingen. Aan de leuke kant het pakket van Rob en Monique (erg lief) en aan de andere kant de melding dat de familie eind juni naar Singapore gaat. Dat je in Australie wil blijven snap ik goed, maar daar zitten wel wat haken en ogen aan. Hoe daar verblijven als familie weg is? Kun je in het huis blijven? Wil je dat wel alleen? Iets huren zal erg duur zijn, dus ... Moeilijke keuze. Misschien is het verstandig om bij Travel Active te informeren naar jouw rechten als de familie eerder weggaat. Er geldt heb ik gelezen een opzegtermijn van twee weken. Maar is die al ingegaan doordat jouw hostmum je heeft geinformeerd? Zou toch even navragen.Eerder terugkomen heeft voor- en nadelen: voor jou: kun je bij bevalling Iris zijn; voor ons: i.v.m. schilder hebben we nog niet op je gerekend. Maar aan alles valt een mouw te passen. Voorlopig nog even genieten. Kus XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

6 maanden als Au Pair in Australië

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2017

Week 23

13 Juni 2017

Week 22

06 Juni 2017

Week 21

30 Mei 2017

Week 20

23 Mei 2017

Week 19
Lieke

Ik ga een reisblog bijhouden over de 6 maanden in Australië! Hopelijk veel leesplezier! xx Lieke

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 615
Totaal aantal bezoekers 20172

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 25 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: