Week 11 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu

Week 11

Door: Lieke van Houten

Blijf op de hoogte en volg Lieke

28 Maart 2017 | Australië, Sydney

Jeetje wat gaat de tijd snel, ik zit al weer bijna op de helft van mijn Au Pair tijd. Nog steeds zit ik stiekem af te tellen. Alleen het zou nu zomaar kunnen dat ik 2 weken eerder thuis ben dan gepland. Mijn plan in om na deze 6 maanden nog voor 1,5 week naar Perth te gaan om iemand op te zoeken die ik al best een tijdje ken maar nog nooit echt heb ontmoet. Klinkt heel gek maar is het niet hoor haha. Alleen ik zou daar dus ook blijven slapen alleen nu vindt de moeder het toch een beetje gek aangezien we elkaar nog nooit hebben gezien. En om nou voor 2 weken in een hotel te zitten is redelijk duur... Dus dat weet ik nog niet.

Woensdag ochtend ben ik altijd van 8 tot 12 met E. Dus ik ben gezellig met haar naar het parkje gegaan en ben zoveel mogelijk buiten geweest, omdat ik me niet helemaal 100% lekker voelde. We zijn nog eventjes in de straat gaan lopen en toen stond ik heel fijn in een mierennest.. Toen mijn hostmom terug kwam had ze weer een heerlijke sandwich voor me mee genomen dus dat was erg lekker. 's Avonds zou ik eigenlijk moeten werken maar ze gingen bij opa en oma eten dus ik had heerlijk Indiaas besteld weer :)
Donderdagochtend had ik gewerkt tot 11 alleen toen mijn hostmoeder thuis kwam voelde ik me echt heel ziek dus ik had de rest van de dag vrij. Ik heb vitamine C tabletten en keeltabletten gekocht. Toen had mijn hostmoeder heel lief groentesoep voor me gemaakt. En 's avonds had ze heerlijk pasta pesto gemaakt wat niet echt in de smaak viel bij H, wat de boer niet kent dat eet ie niet.
Vrijdag heb ik heerlijk lang geslapen. Ik mocht ook een beetje uitslapen want iedereen bleef thuis want ze waren ook een beetje ziek. Ik voelde me wel weer een stukje beter na de goede nacht. Ik ben met E en H naar het park gegaan. Alleen het was niet zo heel lekker weer dus na een tijdje had mijn hostmom ons opgehaald in de regen. Ondertussen werd het huis gerepareerd door een erg leuke werkman haha;) Ik kreeg een heel lief kaartje van Oma binnen, vind dat altijd toch zo leuk. 's Avonds hadden we movienight en opa en oma waren er ook dus dat was gezellig. H had een ijsmaker gekregen dus ze hadden super lekker aardbeien ijs gemaakt!!
Zaterdag heb ik heerlijk uitgeslapen totdat er werd geschreeuwd en gehuild in de speelkamer, want dat gebeurt erg vaak 's ochtends vroeg hahaha. Ik heb lekker genikst en uitgerust. Om 4 uur had ik afgesproken in de stad met Kimberly, Marlieke en Amy. We zijn in een barretje tegenover ons restaurant gaan zitten want we moesten vroeg daar zijn dus we konden zien wanneer de deuren open gingen. Het was happy hour dus je kon voor $5 verschillende dingen krijgen. Ik had een apple cider gekregen alleen het bleek dus een halve liter te zijn. En aangezien ik alleen nog maar een broodje op had die dag snap je wel dat die halve liter er een beetje inhakte. Ook gezien het feit dat de deuren eerder open gingen dan normaal en we moesten opschieten. Daarna zijn we dus naar binnen gerend en hebben heeeeerlijk gegeten. Het was een soortvan Chinees eten dus dat doet het altijd goed. Daarna ben ik met Kimberly naar de musical van Aladdin geweest en het was echt super leuk!
Zondag ging ik naar Coogee beach met Kira en later kwam Marlieke ook.Toen ik bij mijn bushalte stond kwam ik erachter dat ik mijn buskaart was vergeten oeps. Kira had tot mijn grote geluk speculaas gevonden en meegenomen, heeeeerlijk. Ik heb een stukje in Coogee gelopen en daar heerlijk yoghurtje en vers fruit gekocht. Daarna zijn we met zn 3 burgers gaan eten bij een heel schattig tentje.
Maandag bleven de jongens ook nog thuis, niet dat ze echt heel ziek waren maar oke. Ik ging met A naar gitaarles en tijdens dat heb ik weer ergens yoghurt en vers fruit gehaald. Ben daar echt dol op. Ik ben weer met E en H naar het park gegaan en het was super gezellig. Heb echt een goede week zonder al te veel huilbuien dus ik was ook erg vrolijk.
Dinsdag ging iedereen weer naar school. Het was alleen lastig om A te krijgen want hij had een nieuw spel gevonden en dat wilde hij spelen alleen het was nog niet geïnstalleerd. Dus hij was erg boos. Toen ze terug kwamen van school hoorde ik H al huilen en hij was boos om vrij weinig. Hij was een beetje moe denk ik. Nadat iedereen even uitgerust had ben ik met alle 3 de kids naar het park geweest en heb daar lekker gespeeld. We gingen verstoppertje spelen. Toen we terug kwamen waren de jongens toch een beetje naughty en gingen ook erg lastig naar bed omdat het spel eindelijk gedownload was en we konden ze er niet van weg krijgen...

Ik ga zo lekker slapen en wens jullie in Nederland nog een lekkere dag toe!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 29 Maart 2017 - 18:00

    Oma Van Dijk:

    Wat fijn dat je van vers fruit houdt,Lieke.Dat is wel heel goed nieuws.Zo zie je dat je smaak heel erg kan veranderen,maar misschien is het aanbod van fruit bij jullie daar uitgebrijder.

    Van welke oma heb je een kaartje ontvangen,je hebt nl.2 oma,s .Ik ben bezig om er eentje te schrijven,maar ik maak niet zoveel dingen mee als jij daar

    Zijn dat Hollandse meisjes waar jij mee optrekt,de namen klinken heel Nederlands.Net zo Hollands als Lieke.

    Moppie ik hoop dat ik weer eens met je kan skypen,om je gezicht te zien en je stem te horen.
    Ik wens je nog een fijne tijd toe groetjes en een knuffel van oma van Dijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

6 maanden als Au Pair in Australië

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2017

Week 23

13 Juni 2017

Week 22

06 Juni 2017

Week 21

30 Mei 2017

Week 20

23 Mei 2017

Week 19
Lieke

Ik ga een reisblog bijhouden over de 6 maanden in Australië! Hopelijk veel leesplezier! xx Lieke

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 20184

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 25 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: