Week 7 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu

Week 7

Door: Lieke van Houten

Blijf op de hoogte en volg Lieke

28 Februari 2017 | Australië, Sydney

Best wel een oke week gehad, ups en downs maar dat is altijd zo. Heb deze keer niet echt een goede intro hahaha. Ik had afgelopen dinsdag nog met de hele familie die in Oostenrijk zat gefacetimed dus dat was erg gezellig om echt iedereen weer te zien.

Woensdag was een rustige dag. 's Middags kwam de man die de keuken ging betegelen. Het was een wat oudere man uit Malta maar heel aardig. En mn hostmom appte me en zei dat hij een 'total crush' op me had en dat hij me super knap vond hahha. Toch wel een complimentje en dat is altijd leuk. 's Middags ging ik mee om de jongens op te halen van school en we gingen toen wat drinken (afternoon tea zoals ze dat noemen) in het winkelcentrum. De jongens waren verschrikkelijk zeikerig en het was heel zwaar. Omdat de keuken net gemaakt was konden we er nog niet koken dus zijn we naar de italiaan gegaan en heb ik een heerlijke pasta gegeten. De jongens waren nog steeds super vervelend. Ze hadden hun dag totaal niet, schreeuwen weglopen en de hele mikmak. Ik ben een beetje te laat gaan slapen wat niet zo goed was.
Donderdag werd ik hierdoor dus super moe wakker, wat niet echt fijn is als er 3 kinderen zijn die moeten eten en omkleden maar dat was mijn eigen schuld. Gelukkig weer een rustige ochtend. Na school hadden de jongens zwemles en ik ging ook mee. Alleen E ook en die houdt super veel van water dus die wilde ook zwemmen maar dat kon natuurlijk niet, dus dat was janken. E weigerde ook om te eten die avond wat best frustrerend was. A had super schattig een heerlijk toetje gemaakt! Met yoghurt, koekjes, witte chocola en blueberries yumyum. 's Avond was het wel super lastig om ze in bed te krijgen.
Vrijdag werd ik weer moe wakker. Ik ruim elke ochtend de vaatwasser in en uit. Alleen er werd toen verteld dat ik eigenlijk de hele keuken ook ff moet schoonmaken als ik de vaatwasser inruim. Ik had mijn dag niet echt dus ik werd ook een beetje chagrijnig van die opmerking. Want ik ben niet de schoonmaker. Ik ruim namelijk altijd in en uit en de rest legt alles alleen maar in de wasbak maarja. ik hoefde alleen even te werken van 11 tot 12 en daarna vanaf 4 tot 5 want ze gingen bij opa en oma movienight houden. Dus ik had heerlijk de hele avond het rijk voor mij alleen. Ik heb lekker Indiaas besteld, de serie 'Klem' gekeken en gerelaxt. Heb nog wel de bedden gewassen en opgemaakt tussendoor trouwens.
Zaterdag werd ik gevraagd om van 11:30 tot 3 op te passen, wat ik prima vond. Ik had toch niet echt iets gepland staan en het was vies weer. Alleen er werd opeens tegen me gezegd dat ze later thuis zouden zijn zonder te vragen of ik daar wel tijd voor had want het was wel mijn vrije dag. Ik vind dat meestal niet erg maar het gebeurt wel vaker hier dus ik had wel even gezegd dat ik het niet zo netjes vond en of ze het in het vervolg even met mij wilden overleggen. En toen was het ook wel weer opgelost. Het ging eigenlijk prima met de kids totdat ze schoonmakers kwamen. Want de speelkamer was een puinhoop en dat moest opgeruimd worden, en daar was A het niet mee eens. Dus ik zei leg even opzij wat je wil houden dan ruimen ze de rest op. Daar was hij het ook niet mee eens. Hij werd toen meeeega boos en dat is nog even klein uitgesproken, maar hij ging schelden en al dus heb hem naar zijn kamer gestuurd en de ouders hebben zijn iPad afgepakt want hij ging echt te ver. 's Avond gingen de ouders ook weer opeens weg dus ik heb toen maar wat pasta voor mijzelf gekookt, toen heeft mijn hostmom me super lief nog opgehaald en op het treinstation afgezet want ik ging FEESTEEEEEN! Er was namelijk een nederlands carnaval feestje in een club in de stad. Super leuk met denk wel 50 Nederlanders. Heb het ook lekker laat gemaakt, uber naar huis gepakt en heb toen nog eventjes met een paar mensen van mijn werk in het mooie Amstelveen gefacetimed.
Zondag werd ik wakker met een heerlijk katertje, dus heb een heerlijk ontbijtje gemaakt. Heb Wie Is De Mol, The Voice en Idols gekeken. Lekker hele dag in mijn pyjama gelegen. Ouders gingen weer ergens anders eten dus weer voor mezelf gekookt. En 's avonds kon ik maar niet in slaap vallen dus sliep jammer genoeg pas om half 12...
Maandag heb ik de hele ochtend gewerkt, heb mijn beddengoed en handdoeken gewassen. Toen heb ik naar Wie Is De Mol (JOCHEM IS NOG STEEDS DE MOL) en Moordvrouw gekeken. Daarna gitaarles van A. De kinderen waren opzich wel prima alleen H heeft zijn dagen niet. 's Avonds kwamen opa en oma eten. Best wel aardige mensen en heerlijk gegeten, lekker veel. Ik kon alweer niet in slaap komen..
Dinsdag was H alweer heel vervelend, ik mocht hem niet aankijken of praten want dan werd hij boos dus ik heb hem maar lekker gelaten. Daarna ging ik mee met E naar playgroup, en toen heeft mijn hostmom heerlijke wraps gehaald voor haar en mij. Ik ben vandaag aan de '30 day shred challenge' begon en jeetje wat is dat zwaar. Nu maar hopen dat ik dit 30 dagen volhoud. E is een beetje ziekjes dus heeft de hele dag gehuild, dat is zo vermoeiend. Het eten ging ook niet echt soepel. Dus dat was even irritaties. 's Avonds ben ik nog ff 15 minuutjes gaan lopen en heb toen lekker gefacetimed met Oma en Mama en het was super leuk om ze weer te zien. Thuis wordt het huis geïsoleerd dus we hoorden steeds geboor, en Oma had me al bijna aan de jongen gekoppeld die aan het werk was hahah.
Ik ga nu lekker slapen want het is half 11 en ik heb echt mijn slaap nodig na deze slechte nachten dus slaaplekker, en hoop dat jullie de blog weer leuk vonden en ik kijk uit naar de reacties!

xxxxxxxxxxx

  • 28 Februari 2017 - 14:46

    Herma:

    Hoop dat als je dit leest heerlijk hebt geslapen en dat E ook wat opgeknapt is na een nachtje slapen. Ik vond het ondanks de herrie fijn om je weer te zien en te spreken. Het meeste wat hierboven staat heb je ons vanmorgen verteld, alleen dat katertje heb ik denk gemist ;-). Zondag volgens mij de laatste normale uitzending van de Mol voor de finale. Ik heb weer geen idee wie het is. Succes met de Zweedse les de komende week! Xxxxx

  • 28 Februari 2017 - 18:06

    Karin:

    Hallo Lieke,
    Wat maak je leuke dingen mee en je bent lekker het land aan het verkennen vind het heel
    Leuk voor je. Soms wat mindere tijden vooral als de kinderen niet echt meewerken.
    Ik vind dat je het heel goed doet. Ik vind het ook heel fijn om je op deze manier te volgen.
    Blijf lekker genieten en veel plezier verder.
    Groetjes, Karin

  • 01 Maart 2017 - 08:48

    Monique:

    Hai Lieke,
    Weer een heerlijk verhaal. Je gaat toch niet als verrassing met een oude Maltees ( of hoe heet zo iemand) straks thuis komen? Doe dan de bouwvakker van oma ! Ik hoorde van je moeder dat jullie een logee krijgen en dat je nu Zweeds gaat leren. Je hebt straks een talenknobbel. Heerlijk alle gezellige weekend uitjes. Zag al een full moon party voorbij komen. Blijf genieten.

  • 03 Maart 2017 - 16:13

    Oma Van Dijk:

    Wat hebben wij gezellig gebabbeld ,Lieke.Ik hoop als je weer in Nederland bent ,dat je ook zo veel
    vertelt {oma wil graag alles weten}mar niet heus.

    Het is weer regenachtig en koud,maar het is Maart en de tuinen staan vol met sneeuwklokjes en

    krokusjes,de narcissen en tulpen komen er aan.
    Ik denk ook nog steeds dat Jochum de mol is,maar het eindigde zo raar,we wachten maar af.

    Lieke ga zo door,en ik vind je een kei.Liefs van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

6 maanden als Au Pair in Australië

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2017

Week 23

13 Juni 2017

Week 22

06 Juni 2017

Week 21

30 Mei 2017

Week 20

23 Mei 2017

Week 19
Lieke

Ik ga een reisblog bijhouden over de 6 maanden in Australië! Hopelijk veel leesplezier! xx Lieke

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 680
Totaal aantal bezoekers 20155

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 25 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: