Week 6 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Lieke van Houten

Blijf op de hoogte en volg Lieke

20 Februari 2017 | Australië, Sydney

Ik zit nu al ongeveer 1,5 maand in Australië. Ik kan gewoon niet geloven dat de tijd zo snel gaat. Aan de ene kant ben ik hier heel er aan het genieten, maar ik ben toch wel een beetje aan het aftellen om weer naar huis te gaan. Het is niet dat ik nu naar huis wil maar om iedereen te zien lijkt me wel weer fijn. Ook omdat mijn familie nu in Oostenrijk zit voor skivakantie vind ik het toch wel heel jammer om dat te missen..

Woensdag kreeg ik het valentijnscadeautje van papa en mama, super lief een heerlijk luchtje gekregen. Ik voelde me woensdag niet heel lekker, was super moe en een beetje hoofdpijn. 's Ochtends aan het ontbijt hoorde ik mijn hostmom super hard gillen opeens, jawel weer zo'n fijne spin alleen dan nu in de keuken. Mn hostdad was niet thuis dus wij moesten het oplossen. We waren allebei super bang en met veel geschreeuw heeft mijn hostmom de spin gevangen. Alleen door dit geschreeuw was E een beetje van slag geraakt.. En ze was de hele dag grumpy en huilerig dus dat was wel een beetje jammer.
Donderdagochtend had ik E de hele ochtend alleen want de ouders hadden een meeting. Het was super lekker weer dus ik ben met E naar het park gegaan. Dat was super leuk en E heeft lekker gespeeld. Alleen dit park is beneden aan een hele steile helling dus die moest ik in de hitte met een kinderwagen omhoog lopen. Dat was super zwaar. Alleen de mensen in Australië zijn heel vriendelijk, er waren bouwvakkers aan het werk langs de helling en 1 van de mannen heeft de kinderwagen voor me omhoog geduwd :) Nadat E weer wakker was geworden was ze weer huilerig en wilde alleen maar bij mama zijn. De jongens hadden zwemles en mijn hostmom had gezegd dat ik tussen 5 en 7 eventjes rust had om het eten te maken, alleen op het laatste moment bedacht ze toch om E thuis te laten dus moest ik op haar letten. Alleen om en een kind van 1 te amuseren en het eten te maken is best lastig. Vooral als vader aan het werk is midden in de woonkamer en wil dat ik naar buiten ga met E omdat hij een belangrijk telefoontje moet plegen. Maarja ik moest gewoon het eten maken dus daar was ik even erg geïrriteerd door. Hij moet gewoon in zijn werkkamer werken en dan is er geen probleem. Ik was nog steeds niet echt helemaal lekker en was super moe en ik was blij dat mijn hostmom om 7 uur zei dat ik lekker naar mijn bed mocht.
Vrijdag hoefde ik alleen 's ochtends te werken en zou dan om 4 uur weer moeten beginnen met werken. Alleen dat werd allemaal weer een beetje omgegooid want ik moest om 12 even wachten tot H werd opgehaald. Daarna ben ik boodschappen gaan doen voor het weekend. En toen ik net terug was van door de hitte lopen werd er gevraagd of ik A ook nog even wilde ophalen. Dus weer terug in de hitte.. Beetje jammer van de vrije tijd maarja. En op vrijdag zijn de kids helemaal gesloopt van 5 dagen school en daardoor was A echt mega boos de hele middag en dat is heel zwaar. 's Avonds hadden de ouders een feestje op school dus zou tot 10 uur op moeten passen. Daarna zou Nadine me ophalen en sliep ik bij haar, alleen de ouders hadden gezegd dat ze voor 10 al thuis zouden zijn maar dat waren ze dus niet beetje jammer van de afspraak omdat ze wisten dat ik weg moest. Een hilarische rit naar het huis van Nadine, alleen heb die nacht best we slecht geslapen.
Op zaterdag ging mijn wekker om 7:15 want we gingen een weekendje weg met 5 meiden. We gingen naar Jervis Bay en dat is ongeveer 3 uur rijden. Onderweg geluncht bij de McDonalds, en het regende mega hard. Toen we aankwamen was het op zich best wel prima weer. Het huisje waar we in zaten was niet groot maar prima om een nachtje in te slapen. Ik sliep helemaal bovenin een 3-persoons stapelbed. We zijn toen naar Hyams Beach gegaan (het witste strand van de wereld) het was super mooi alleen de lucht was niet mega blauw jammer genoeg. Toen zijn we een beetje in de buurt rond gaan rijden en de stadjes in de buurt bekeken. 's Avonds gingen we uiteten en we hebben heerlijk gegeten. Toen we terug kwamen hebben we wat gekaart en wijn gedronken.
Zondag ochtend moesten we om 10 uur uitchecken. We zijn naar Green Patch geweest, dat is een super mooi strand in Jervis Bay en hebben daar langs allemaal dingen gereden. Toen we terug liepen zaten er 2 kangaroes op het gras en dat is toch wel super mooi om te zien. Over onverharde wegen naar een super mooi uitzicht op de rotsen. Toen hadden we bedacht om naar Pebbly Beach te gaan. Dat was een strand op nog 1,5 uur verder rijden en dat stond er bekend om dat er allemaal kangaroes op het strand waren, maar toen we daar aankwamen waren en precies 0 kangaroes op het strand te vinden. We zijn rond 4 uur weer terug naar huis gereden en hebben heel toevallig weer bij dezelfde maccie als op de heenweg gegeten. Net voor Sydney kwamen we in een mega file terecht dus dat betekende laat thuis, beetje jammer. Om kwart over 9 heb ik de Uber gepakt om naar huis te gaan. Ik was super moe en ben gelijk in slaap gevallen.
Maandagochtend moest ik eigenlijk om 7 uur beginnen met werken alleen ik was vergeten om mijn wekker te zetten. Dus kwart voor 8 werd ik wakker. Mijn hostdad zit in Hong Kong dus ben alleen met de moeder. Ik ben bang dat ik voor iets hier heel allergisch ben want toen ik wakker werd bleef ik maar niesen en daar had ik geen last van in het weekend. Ik heb samen met Kimberly gepland om 25 t/m 28 mei naar Melbourne te gaan en heb daar super veel zin in! Ik heb de was gedaan en toen ik mijn was binnen wilde halen 's avonds zag ik dat er een soortvan ratten in de boom zaten, gatverdamme. 's Middags ging ik met A naar zijn gitaarles.
Nu dinsdag heb ik de ochtend lekker vrij en ben ik lekker aan het niksen. Vanavond ga ik Facetimen met mijn familie die lekker in Oostenrijk zit en heb daar super veel zin in!!!

Dit was het weer voor deze week.
xxxxxx

  • 21 Februari 2017 - 08:04

    Monique:

    Hai Lieke, wat een gezellig reisverslag heb je weer geschreven. Heb het gevoel dat ik met je mee reis zo leuk kan je schrijven. Gezellig met de meiden een weekend weg geweest. Je had leuke foto's op FB gezet. Je maakt weer van alles mee. En wat een lieve bouwvakker om de kinderwagen naar boven te duwen. Die moet je te vriend houden als je in deze hitte vaker naar het park gaat met de kleine. Grappig dat jij nu ook herkent hoe lastig het is om te koken en op een kind te letten. Ik weet nog dat ik dat vaak het lastigste moment van de dag vond. Tim moe van de hele dag en dan moest ik nog koken. Maar ook dat is allemaal goed gekomen en gaat jouw ook lukken. Heel veel plezier.

  • 27 Februari 2017 - 14:04

    Oma Van Dijk:

    hoi moppie Wat een leuk verslag heb je weer gemaakt,daar geniet ik van.

    Zaterdag is de hele wintersportploeg weer thuis gekomen,gelukkig is alles weer goed gegaan.

    De meeste warmte hebben jullie wel gehad denk ik maar wij verlangen hier wel heel erg naar een beetje

    zon.Het is niet goed verdeeld

    Lieke pas goed op jezelf ,en de volgende maal als je gaat skypen{of hoe dat ook mag heten]mag ik mee

    kijken,anders vergeet ik hoe je er uit ziet.

    P S.Een kangaroe is een kangoeroe Lieke,wat een rare dieren zijn dat he.

    Lievie we zien elkaar online,en alvast een knuffel van oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

6 maanden als Au Pair in Australië

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2017

Week 23

13 Juni 2017

Week 22

06 Juni 2017

Week 21

30 Mei 2017

Week 20

23 Mei 2017

Week 19
Lieke

Ik ga een reisblog bijhouden over de 6 maanden in Australië! Hopelijk veel leesplezier! xx Lieke

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 691
Totaal aantal bezoekers 20171

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 25 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: