Week nummer 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu Week nummer 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Houten - WaarBenJij.nu

Week nummer 2

Door: Lieke van Houten

Blijf op de hoogte en volg Lieke

24 Januari 2017 | Australië, Sydney

Week 2 is omgevlogen! Ik kan het niet beseffen dat ik hier al 2 weken ben.. het gaat zo snel. Het gaat best wel wat beter met mij qua het mega erg missen van iedereen thuis. Natuurlijk mis ik iedereen super erg maar ik voel me niet super slecht daardoor.

Ik heb deze week best wel wat leuke dingen gedaan;
Woensdag ben ik met de kids naar het lokale zwembad geweest en dat was best wel leuk en we konden een beetje afkoelen! Ookal wilde de kids best wel weer snel naar huis. Het is die middag lekker afgekoeld en we zijn toen naar Freshwater Beach geweest en hebben daar lekker uitgewaaid. We hebben die avond super lekkere pizza gegeten.
Donderdag was niet een hele spannende dag, gewoon een beetje met de kids gespeeld enzo. 's Avonds ging ik dan voor het eerst FaceTimen met mama, we hebben een uur lang gefacetimet en ik heb ook een uur lang gehuild.. oeps. Die avond kwam mijn hostmom naar me toe want die zag dat ik huilde en die vroeg wat er was, ik vertelde dat ik erg veel heimwee had. Ze zei dat als het niet beter zou worden dat ik dat dan gewoon eerlijk moet zeggen en dat ik dan naar huis zou gaan. Aangezien ik er net wat langer dan een week was geef ik niet nu al op want ik weet dat ik gewoon door deze periode heen moet. Maar al met al vond ik het super leuk om mama weer te zien en echt goed te kunnen spreken..
Vrijdag middag ging in FaceTimen met Robin en Bas die lekker diep in het glaasje hadden gekeken. Ik moest wel lachen dus dat was lekker een oppepper, toen Robin weer wakker was de volgende dag wilde ze toch wel graag echt facetimen zonder dat ze wat gedronken had, dit is er nog niet van gekomen maar dat komt wel!! We hadden die avond 'movienight' met het gezin. We gingen Alvin and the Chipmunks kijken. Maar zoals je misschien al ziet aankomen zijn de kids niet bepaald het type om 1,5 uur lang stil te zitten dus was het niet echt een groot succes.
Zaterdag ben ik met Nadine en Anouk naar Bondi Beach gegaan. Het is ongeveer 45 min / 1 uur naar daar met de bus. Het was super lekker weer 24 graden dus niet veel te heet. Ik ben super erg verbrand die dag.. de Australische zon is super sterk. Toen we wilde gaan zwemmen zagen we overal Blue Bottles zwemmen, dit zijn mega vervelende kwallen die je wel 6 uur pijn kunnen geven zonder dat je er iets aan kunt doen, dus toen we die zagen zijn we maar snel het water uit gegaan.
Die avond gingen we met z'n 3en uit. Het uitgaansleven begint hier om 9 uur al dus ik kon mijn laatste bus om 12:16 pakken om naar huis te gaan. We gingen naar Argyle, dat is een club in the Rocks waar ik vorige week wat was gaan drinken met Kira en Nadine. Hier in Sydney gaan ongeveer alle meiden op hakken en in veel te korte jurkjes of wat dan ook uit. Je ziet precies wie Nederlands/Duits zijn want wij komen gewoon in broek en topje en gewoon lekker op onze sneakers of platte schoenen haha.
Zondag zouden we eigenlijk met een groep je naar de ballenbak gaan, maar dat ging niet door want de tickets van de anderen waren niet gelukt dus dat was best wel jammer. In plaats daarvan zijn we met Kira, Julia en Nadine naar Darling Harbour geweest en hebben daar heerlijk wat gegeten. En ook met een super lekkere Sex On The Beach cocktail :). Het is ongeveer 30 minuten lopen van het Opera House naar Darling Harbour.
Maandag kreeg ik dan eindelijk mijn rijbewijs binnen. Ik heb deze heel slim thuis laten liggen toen ik op het vliegtuig stapte.... Maar nu heb ik hem gelukkig, heb daarbij ook een schattig kaartje erbij gekregen. Ik heb maandag ook voor het eerst mijn was gedaan. Heb ook lekker slim mijn spijkerbroekjes in de droger gedaan en net daarna zei mama 'dat gaat dan misschien wel krimpen' Ohoh, hoop van zege maar gelukkig passen ze nog prima haha. Ben met de jongens naar het park gegaan en daar kunnen ze lekker rondrennen dus dat is beter dan dat ze zich thuis vervelen.
Dinsdag zou ik om 1 uur beginnen met werken alleen om 10:30 kwamen de schoonmakers dus ik moest thuisblijven om de deur open te doen. Ik wilde eigenlijk voor 1 uur mijn bankrekening geregeld hebben maar dat kon niet want ik werd opeens gevraagd om toch maar eerder te beginnen. Ik had vandaag niet heel erg mijn dag dus was een beetje chagrijnig. Uiteindelijk ben ik 's middags toch naar de bank gegaan en een Australische bankrekening geopend. Ben daarna naar de supermarkt gegaan en heb aanmaaklimonade gekocht want dat hadden ze hier thuis niet en dat miste ik toch best wel van thuis. En ik heb de lekkerste chocolade ooit gekocht, het is van Lindt en het is pure chocola met zeezout, ik weet niet of ze deze in NL ook hebben maar zo ja is het zeker een aanrader.
Vandaag hebben we ook Hyams Beach geboekt! 18 en 19 februari gaan we met z'n 5en daar naartoe! Heb er super veel zin in :)

Dit was mn blog van deze week, hoop dat jullie het leuk vonden en tot volgende week!!
xxxxxxx Lieke

  • 24 Januari 2017 - 11:35

    Charlotte:

    Fijn te lezen dat de heimwee wat meer op de achtergrond komt te staan, en logisch dat het weer helemaal boven komt als je mama spreekt en ziet! Ik heb exact hetzelfde gehad in Ghana, en echt; het gaat over! Voor je het weet, wil je helemaal niet meer weg daar.
    Geniet lekker Liek! Die kids dril je vanzelf wel, zodat ook zij leuk/ lief voor je zullen zijn, maar voor nu kan je volgens mij heel wat positiviteit halen uit je mede aupairs en leuke tripjes. Liefs, Lot

  • 24 Januari 2017 - 12:41

    José:

    hey meis,
    gaat lekker hé, heimwee en verbranden hoort erbij, zou miet goed zijn als je geen heimwee hebt, ik denk dat je vader en moeder er meer last van zullen hebben, blijf lekker leuke dingen doen,
    ik ga wachten op de volgende verslag en foto's
    xxx

  • 24 Januari 2017 - 17:12

    Ad Van Houten:

    Wat een leuk verhaal. Blij dat je het betrekkelijke van alles inziet en dat je er voor gaat. Ben trots.
    Goed te zien dat de privetijd nu goed wordt besteed. Zou bijna zeggen dat ik je benijd.
    Ik begrijp dat de kids een beetje bijtrekken. Met airco zal het nog veel beter gaan. We hebben vast nog wel via Whatsapp contact. Heel veel plezier en kus van pappa.

  • 24 Januari 2017 - 18:59

    Maartje Van Dijk:

    Lieve kleindochter wat kan jij leuk schrijven,misschien kun je schrijfster worden,heel veel mensen

    doen dat tegenwoordig.Oma heeft een kaart op de bus gedaan ben benieuwd of hij aankomt,maar

    het rijbewijs is dus goed aangekomen gelukkig

    Voorzichtig als je de weg opgaat met of zonder kindjes en ik wens je nog heel veel leuke ervaringen toe

    knuffel van oma

  • 24 Januari 2017 - 19:02

    Monique:

    Wat een heerlijk verhaal. Super om te lezen dat het zo goed gaat. Heimwee hoort er bij en zal vast minder worden. Gaaf dat je al zulke leuke meiden om je heen hebt om mee uit te gaan. Geniet van deze bijzondere tijd .

  • 25 Januari 2017 - 19:06

    Petra:

    Fijn om te horen dat je daar een "beetje" in je ritme komt. Alle begin is moeilijk. Ik hoorde dat je kennis hebt gemaakt met de eerste echte grote spin. Bah!! Enge beesten. Volgens mij heb ik de laatste avond nog gevraagd of je rijbewijs mee was. Helaas......maar hij is er dus, dat is veel belangrijker. Die chocolade hebben wij volgens mij ook in ons kikkerlandje, vraag maar aan je vader!! Deze week hebben de mannen op kantoor een overheerlijk stuk chocolade naar binnen gewerkt, ik natuurlijk niet......maar ik hoorde ze praten over chocolade met zout erin. Bijzondere ervaring. Maar goed, ik hoop dat je komende week weer leuke dingen beleeft en hoor graag volgende week weer van je. Kus Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

6 maanden als Au Pair in Australië

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2017

Week 23

13 Juni 2017

Week 22

06 Juni 2017

Week 21

30 Mei 2017

Week 20

23 Mei 2017

Week 19
Lieke

Ik ga een reisblog bijhouden over de 6 maanden in Australië! Hopelijk veel leesplezier! xx Lieke

Actief sinds 17 Jan. 2017
Verslag gelezen: 682
Totaal aantal bezoekers 20175

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 25 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: